Nacházíte se v Národním parku České Švýcarsko a zde se vám nabízí možnost využít cyklostezky, kterými je národní park protkán. Další zajímavé a různě náročné trasy máme pro Vás připraveny v Růžové. Na své si přijde biker i cykloturista.
POZOR: Cíle v Národním parku České Švýcarsko, kam dojdete pouze pěšky - Pravčická brána a soutěsky s lodičkami, vrch Růžák. Nezoufejte - nakonec nebudete vědět, kam máte jet na kole dřív.

Jedeme se vykoupat na Nový Svět - Růžová

Na kole se můžete jet vykoupat. Od kostela po cyklotrase směr Děčín. U pomníku, kde je také pumptracková dráha, pojedete kolem pole po značce směr Nový Svět. Po 3 km přijedete k areálu koupacího biotopu. V sezóně zde funguje také kiosek s příjemným posezením.

www.facebook.com/koupalistenovysvet

Na kole k Dolskému mlýnu

Tajemný Dolský mlýn leží na cyklotrase 3076 vedoucí z Růžové do Jetřichovic. Nejprve pojedete po žluté značce po silnici do osady Kamenická Stráň. Potom lesem po zpevněné cestě k říčce Kamenice. Tady se nacházejí zbytky bývalého mlýna. Po prohlídce zajímavého místa pokračujte podél říčky Jetřichovická Bělá do Jetřichovic. Vyberte si z mnoha restaurací tu pravou a občerstvěte se. Do Růžové se vraťte po silnici přes Rynartice, Všemily, Srbskou Kamenici - zde si můžete vybrat silnici, nebo cestu lesem. Obě trasy jsou zhruba 6 km dlouhé a do kopce. Trasa měří celkem cca 25 km.VÍCE INFO

Dolský mlýn se nachází na katastru obce Růžová. Písemné záznamy se prvně zmiňují o Dolském mlýnu roku 1515. Přicházeli si sem umlít hospodáři z okolních vsí. Mlýn měl původně tři mlýnská kola, z nichž jedno pohánělo pilu a zbývající dvě mlecí zařízení. Dolský mlýn patřil od roku 1584 k benešovskému panství a později od roku 1653 pod Bynovec. V roce 1696 si mlýn koupil od vrchnosti Jan Kryštof Pohl. Během let 1696 až do roku 1910 vlastnil tedy mlýn rod Pohlů. Původní budova jimi byla během let několikrát přestavována. Barokní podobu měl od roku 1727. Plně se mlelo až do roku 1814. Později se po říčce Křinici plavilo dřevo, a tím se činnost mlýna omezovala – nemohla být do mlýna naháněna voda. Tehdejší majitelé se však mlynáři pokusili vynahradit ztrátu a poskytli mu povolení k výrobě piva a pálenky. Pálila se tedy kořalka a vařilo pivo.

Rozvoj turistiky

Po roce 1881 zahájila provoz plavby na lodičkách Srbskokamenická soutěska, ležící mezi Dolským mlýnem a Srbskou Kamenicí. Později byla přejmenována na Ferdinandovu – na počest následníka rakousko-uherského trůnu Ferdinanda D´Este. Mlýn se rázem stal velmi oblíbeným místem, sloužil jako výletní restaurace. Tady se kříží turistické trasy a směrem po proudu narazíte na malý můstek z počátku 20. století. Jedná se o první stavbu ze železobetonu na území bývalého Rakouska-Uherska. Stačí popojít trochu za můstek a ocitnete se na louce uprostřed skal a hlubokých lesů. Po skončení druhé světové války byl Dolský mlýn opuštěný a začal chátrat. Dnes jsou k vidění jen zbytky obvodových zdí. (info: www.doslkymlyn.cz)

Na kole na Belveder

Cyklovýlet na Belveder je nenáročná projížďka vedená po silnici a zpevněnými cestami. Z Růžové vyrazíte směrem k Děčínu, vedle aleje najedete na cyklostezku, která vás dovede k pomníku. Tady se zastavte a podívejte se po okolí. Potom pokračujte dále směrem k osadě Nový Svět, kde se nachází areál s bývalým koupalištěm, dnes koupací biotop. Zde najdete Občerstvení. Odtud pokračujte do Arnoltic a Labské Stráně. Tady se nachází cíl vaší cesty vyhlídka nad kaňonem Labe Belveder, která byla vybudována v 18. století na 180 m vysoké pískovcové skále. Na Belvederu byla až do roku 2020 restaurace, nyní mimo provoz. Trasa je dlouhá cca 20 km.

Na kole na Stodolec

Výlet do vesnice Chřibská na oběd do Restaurace Na Stodolci začíná v Růžové u kostela sv. Petra a Pavla. Pojedete po cyklotrase 3076 přes Kamenickou Stráň, Dolský mlýn, až do Jetřichovic po zpevněné cestě.
Z Jetřichovic do Chřibské a dále to bude už jen silnice, ovšem vedené lesem a krásnými vesničkami. Po návštěvě restaurace, kde můžete ochutnat pivo Stodolecký Lišák, vařené Křinickým pivovarem v Krásné Lípě, pokračujte dále po silnici, odbočte směr Kytlice (silnice č. 211). Z Kytlic pojedete do České Kamenice, Srbské Kamenice a do Růžové. Trasa cca 55 km.

Na kole do muzea hraničního opevnění

Jelikož se nacházíte na hranicích ČR, najdete zde linii opevnění budovanou před II. sv. válkou. Výlet začnete v Růžové u kostela sv. Petra a Pavla a po žluté cyklotrase č. 3076 se vydáte na konec vesnice. Na rozcestí zvolte cyklotrasu č. 3076/A, která vás lesem pod Růžákem zavede až do Srbské Kamenice. Dále jeďte vlevo stále po silnici až naleznete směrovou tabuli k muzeu. Po zpevněné cestě do kopce se dostanete k muzeu. Hlavními exponáty jsou především fotografie z výstavby opevnění a některé dobové dokumenty a nálezy pevnostního opevnění. Více informací na telefonu 773 781 598.
Cestou zpět můžete použít pouze silnici a po cestě poobědvat například v restauraci Vesna nebo Les. Trasa cca 20 km.VÍCE INFO

Další zajímavostí v okolí Růžové je Rabštejn - podzemní letecká továrna z II. sv. války. Továrna se nachází v obci Jánská, která těsně sousedí se Srbskou Kamenicí. Telefon 732850351 dohodněte si termín návštěvy

Na kole na Jedlovou

Výlet na Jedlovou je poněkud náročnější, ale pěkný výlet. Z Růžové se vydáte po silnici směrem do Srbské Kamenice, přes Jánskou do České Kamenice, dále přes Kytlice až k rybníčku na kopci, kde uhnete doleva na lesní cestu (3013,3015) po 900 m přejedete přes železniční přejezd a po červené stezce pojedete do kopce, zanedlouho najedete opět na 3013, 3015 značení vás už dovede na Jedlovou, kde je restaurace a rozhledna. Poslední kilometry jsou vedeny po silnici, kopec je strmý. Zpět zvolte stejnou cestu. Trasa cca 65 km.

Na kole podél Labe třeba až do Drážďan

Z Růžové se vydejte směr Janov. Z Janova sjedete po nové silnice z kopce do Hřenska. Zde se vydejte vpravo na hraniční přechod. V německé vesnici Schmilka najdete cyklostezku vedoucí podél Labe do lázeňského města Bad Schandau. Městečko si prohlédněte, na pláži u Toskana therme si objednejte zmrzlinu a kávičku a rozmyslete si, co dál.

VÍCE INFO
1. Můžete jet přes most na druhou stranu Labe a vydat se zpět směr Děčín a ve Hřensku přejet převozem (2,50 Eur i s kolem), ze Hřenska do Janova a Růžové. Trasa cca 35 km.
2. Nebo pokračujte dále směr Děčín k Restauraci Dolní grund. V restauraci se určitě zastavte na kávu nebo oběd. Na terase jsou připravena lehátka k odpočinku a výborně tu vaří. Dále převozem druhou stranu Labe a dále na hraniční přechod. Ze Hřenska do Janova do kopce po silnici, kde probíhá každý rok cyklistické klání Janovský trhák (2,8 km). Na vrchu si můžete porovnat svůj čas s vítězi jednotlivých ročníků závodu.
2a. Od Restaurace Dolní grund můžete také pokračovat až do Děčína a potom zpět (tato trasa Růžová - Děčín - Růžová je dlouhá cca 35 km)
4. Nebo pokračujte dále do Německa, z Bad Schandau po cyklostezce do Königsteinu (trasa celkem 50 km), Pirny (trasa celkem 75 km), do Drážďan a zpět, to je ovšem dlouhá trasa. (trasa celkem cca 120 km).

Po stopách AROSATOUR

Každý rok, již od roku 2006 (otevření Penzionu AROSA), jezdíme na podzim s partou kamarádů na výlet. Uzavíráme tak cyklistickou sezónu.

Inspirace - cyklovýlet - Po stopách
AROSATOUR

AROSATOUR 2022

Opět jsme se projeli krásnou přírodou v okolí Růžové.VÍCE INFO

AROSATOUR 2021

VÍCE INFO
V roce 2020 bohužel akce neproběhla, ale v roce 2021 měli štěstí a opět jsme společně vyrazili na kole.

AROSATOUR 2019

Naše oblíbená akce v roce ARSOSATOUR 2019.

AROSATOUR 2018

Letos jsme oslavili jízdou založení ČESKOSLOVENSKÉ REPUBLIKY. V Růžové jsme vysadili STROM SVOBODY, připomněli si události roku 1938 návštěvou muzea linie čs opevnění, z nové vyhlídkové věže jsme se pokochali krásnou krajinou a na závěr nám cimbálová muzika zahrála české a moravské písně k tanci a zpěvu.